maandag 19 januari 2015

De vrienden van Amstel.

Er zijn veel merken die ons een hunk of meerdere hunks laten zien. De meeste merken en media laten ons een ander beeld zien van de perfecte hunk. Toch is ieder merk ervan overtuigd dat de man die zij gebruiken voor de campagnes een hunk is. Maar laten we eens kijken naar merken en media die dat niet doen? Als we kijken naar het ideaalbeeld van de vrouw, dan is Dove een van de weinige merken die de doorsnee vrouw laat zien en niet de perfecte vrouw volgens de meeste merken en media. Zo zijn er heel veel hunks te zien. Een hunk met veel eisen waar niet veel mannen aan kunnen voldoen. De meeste merken die een man laten zien, laten ook gelijk een gespierde hunk zien. Dan heb ik het niet over de hunk volgens de letterlijke definitie, maar volgens het beeld volgens merken en media.


Toch zijn er merken die andere mannen laten zien. We zien verschillende soorten mannen, maar het grappige is dat mannen zich liever vergelijken met de hunk dan met de doorsnee man waar ze wel gewoon op kunnen lijken. Maar daar zijn ze niet echt tevreden mee. Ze willen toch liever op de hunks van Abercrombie lijken, maar wanneer verschillende media en merken dat laten zien, krijgen onze mannen een enorme minderwaardigheidscomplex. Ze willen niet zoals de vrienden van Amstel uitzien, maar zoals de hunks van Abercrombie kunnen ze niet uitzien. Daar moeten ze te veel voor werken. Als we dan even terug denken naar het beeld van de media, dan zien we dat de perfecte hunk gewoon gespierder is dan de doorsnee man en zo heel moeilijk hoeft dit niet te zijn. Voor vrouwen is dit moeilijker. Zo zijn de vrouwen wel blij met merken die een normale vrouw laten zien en niet de perfecte vrouw. Mannen denken hier anders over. Zij vinden uiterlijk blijkbaar steeds belangrijker. Zelfs belangrijker dan vrouwen. Dit zou je eigenlijk niet verwachten. Mannen voelen zich veel sneller onzeker als ze er niet uitzien als hunks van Jillz of een andere merk. En als ze dan een commercial zien van de vrienden van Amstel willen ze hier liever niet mee geassocieerd worden.


Amstel Bier en ook andere biermerken zijn merken die altijd de doorsnee man laten zien. Ze laten niet bepaald de perfecte hunk zien. Veel mannen herkennen zich niet in de perfecte hunk, maar ze willen ook liever niet gezien worden als de jongens van de biermerken. Dat maakt natuurlijk geen indruk op de wereld. Met de wereld bedoel ik dan ons, vrouwen. Het ziet er zo naar uit dat onze jongens liever een minderwaardigheidscomplex willen, dan dat ze geassocieerd worden met de doorsnee man. En zo een minderwaardigheidscomplex krijgen ze ook alleen maar door het beeld wat media en merken ons laten zien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten