Merken en media laten ons beelden zien die wij moeten geloven en we moeten maar accepteren dat het zo is en ook zo moet. Er is nu iets nieuws ontstaan in onze mooie wereld. Wij, mensen zijn 'fake' beu. Veel merken beïnvloeden onze visie op bepaalde gebieden. Ook wordt onze visie op het schoonheidsideaal van man en vrouw beïnvloedt. Het lijkt alsof we zelf niet meer weten wat nou voldoet aan een schoonheidsideaal en wat niet. Jarenlang hebben wij dat niet besloten, maar merken en media hebben dit voor ons gedaan. Zij hebben ons telkens beelden laten zien, waardoor wij niet meer geloven in onze eigen denken. Wat wij vinden is niet belangrijk, maar wat merken en media vinden is de waarheid. En hoe succesvoller en bekender een merk, hoe sneller wij er vanuit gaan dat het ons de waarheid vertelt. Zo zien we bijvoorbeeld een poster van een bekend merk. Op de poster is een hunk afgebeeld. En hij voldoet compleet aan het ideaalbeeld van de man die door merken en media is vastgesteld. De hunk is lang, gespierd, knap en heeft een perfecte kaaklijn.
Zo moet een hunk er dus uitzien om ook echt als hunk gezien te worden. Maar guess what, de hunk op de poster is gephotoshopt. Maar dan is hij toch geen echte hunk, hij is 'fake'. De hunks van tegenwoordig zijn meer photoshop resultaat, dan een knap staaltje seksen van pappie en mammie. De wereld om ons heen lijkt ideaal als je kijkt naar modellen van verschillende merken, maar... geen enkele kerel heeft zo een ideale body, geen enkele kerel vindt zichzelf hierin terug. Hunks zijn dus geen hunks meer, maar verpesten het beeld van de doorsnee man.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten